ترجیح می‌دهم یک اختاپوس سرنوشت کشورم را ت عیین کند تا اینکه یک ….

13/07/2010 at 3:38 am Leave a comment


: من ترجیح میدهم با کفشهایم در خیابان قدم بزنم و به خدا فکر کنم تا اینکه در مسجد بنشینم و به کفشهایم فکر کنم (زنده یاد دکتر علی شریعتی)

من ترجیح می‌دهم در آلمان راه بروم و یک اختاپوس سرنوشت فوتبال کشورم را تعیین کند تا اینکه در ایران بنشینم و یک …. برای کشورم تصمیم بگیرد ! (وب لاگ یک جوان ایرانی)
به راحتی میتوان صدای فریاد بلند عقده های فرو خرده نسل جدید در ایران را در لابلای جمله طنز گونه بالا شنید .
در طی برگزاری جام جهانی یکی از مراکز جانواران دریایی در شهر Oberhausen آلمان یک اختاپوس ( هشت پا ) به نام پل را برای پیشگویی مسابقات فوتبال آلمان در آفریقای جنوبی به معرض نمایش گذاشت .روش پیشگویی این اختاپوس گران قیمت خیلی پیچیده نبود،این هشت پای دو ساله از میان دو قطعه غذا که در دو جعبه جدا گانه در آکواریوم او قرار داشت یکی را انتخاب کند با این تفاوت که هر جعبه با پرچم یک کشور علامت گذاری شده بود، او قبلا در مسابقات جام قهرمانی اروپا نیز با همین روش چهار تا از ۶ تا مسابقه آلمان را درست پیشگویی کرده بود ولی نتیجه درست هشت مسابقه از هشت مسابقه در جام جهانی اخیر جناب اختاپوس را چنان پر آوازه کرد که صدای او به ایران هم رسید تا جوانان مبتکر ایرانی از او در قالب طنز برای بیان اعتراضات خود استفاده کنند

یکی از دوستان میگفت (به طور کلی ) ورزش هر کشور آینه تمام نمای مدیریت آن جامعه است.این دوست عزیز اشاره میکرد که من به مردم آلمان، اسپانیا ، هلند … حسادت میکنم که به فوتبال کشورشان افتخار میکنند. من به مردم کشور آلمان حسادت میکنم که یک حیوان میتواند با این دقت در مورد نتایج فوتبال آن کشور تصمیم بگیرد!! در صورتی که در کشور من مدیریت در سطح خرد و کلان از گرفتن تصمیمات صحیح عاجز هستند !!

فکر میکردم ای کاش جناب اختاپوس رئیس قوه قضايیه در ایران بود تا حداقل هر از گاهی ؛سنگسارها؛ خبر روز دنیا در مورد ایران نباشد.
ای کاش این هشت پا رئیس دولت در کشور من بود تا شاید تصمیمات اتفاقی او جلوی فجایع اقتصادی و اجتماعی وطنم را میگرفت.
ای کاش انتخاب بین خوب و بد و درست و غلط را در قوای سه گانه ایران به قلب این هشت پا میسپردند تا اصطلاح هر سال دریق از پارسال در مورد مملکتم مصداق نداشت.
ای کاش به جای یک دست ! همه هشت تا پای این موجود دریایی نتایج انتخابات را در ایران رقم میزد تا به شکل اتفاقی هم که شده یک بار حق به حقدار میرسید .

یکی دیگر از وب لاگ نویسان پس از آن که جناب هشت پا آلمان را در برابر اسپانیا بازنده اعلام کرد در وبلاگش نوشت !

وقتی به حضرت اختاپوس گفتند مردم آلمان از این پیشگویی ناراضیند ایشان فرمودند:
اگر هشتاد میلیون نفر هم بَگویند آلمان من می گویم اسپانیا

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

کوین راد خبرنگاری که پشت سر دیگران پنهان میشود !!

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تعداد بازدید

  • 75,454 بازدید

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 53 other followers

آخرین نظرات


